نصب و راه اندازی شبکه Active – Passive

دیجی مارت (www.dgmart.ir) تنها یک فروشگاه اینترنتی نمی باشد،

دیجی مارت علاوه بر فروش لوازم جانبی کامپیوتر ، تجهیزات شبکه (passive) و دوربین مداربسته ،

با کادری مجرب و با تجربه در زمینه های مشاوره نصب و راه اندازی شبکه (active) و دوربین مداربسته فعالیت های گسترده ای داشته

و آماده ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری ، مشاوره نصب و راه اندازی شبکه و پشتیبانی  به سازمانها، شرکتها و … میباشد.

برخی از شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد با دیجی مارت :

شرکت آریا رسانه ( وارد کننده تجهیزات مخابراتی)

شرکت پنبه شیراز (تولید و توزیع محصولات بهداشتی)

شرکت تیام رایان فردا (وارد کننده محصولات دیجیتال)

شرکت بنیان ایمن (طرف قرارداد شرکتهای بزرگ نفتی)

شرکت تراب فولاد (پیمانکار پروژه های راه و ساختمانی)

شرکت سهند الکترونیک (وارد کننده و توزیع لوازم جانبی کامپیوتر)

شرکت صدرا  قطعه پارسیان ( وارد کننده و توزیع قطعات کامپیوتری)

شرکت نیلگون چهر تهران (تعمیرگاه مرکزی خودرو های سبک و سنگین)

شرکت استیل البرز (تولید کننده و مرکز پخش استیل)

بیمارستان مفید

مدرسه شهید آوینی

و …

خدمات راه اندازی نصب پشتیبانی شبکه

۱- خدمات مشاوره

یک شبکه نیاز به سخت افزار های متعددی دارد که به واسطه این سخت افزارها می توان ارتباط شبکه ای را شکل داد. امروزه شبکه مهم ترین المان هر شرکت یا گروه است و تقریبا بدون آن نمی توان تیمی کارا تشکیل داد که هم سودآور باشد و هم در زمان صرفه جویی حداکثری نماید.

شبکه های کامپیوتری میبایست با توجه به موقعیت و سیاست های هر مجموعه، طراحی و اجرا گردد که این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع یک سازمان، گروه یا مجموعه را فراهم می آورند . بدیهی است، در صورتی که طراحی درست پشت زیر ساخت های مجموعه نباشد، مجموعه با مشکلات متعددی روبرو شده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر، انجام گردد.

بنابراین برای ایجاد یک شبکه مناسب و کارآمد شما قطعا نیاز به مشاوره دارید. مشاوره شبکه های کامپیوتری با تجزیه و تحلیل شبکه، پیدا نمودن مسیر مناسب شبکه، پایگاه داده ها، نرم افزار و سخت افزار مناسب شبکه به شما اطمینان می دهد که می توانید بهترین نتیجه را از فعالیت مجموعه خود بگیرید.

دیجی مارت با سابقه درخشان در زمینه نصب وطراحی شبکه های کامپیوتری تجربه خود را با شما به اشتراک گذاشته تا مناسب ترین راهکار را به شما ارائه نماید.

————————————————————————————————————

۲- نصب و راه اندازی شبکه

.

پسیو شبکه

.

برخی امور مربوط به تجهیزات سخت افزاری شبکه، زیر شاخه خدمات پسیو شبکه است. به طور خلاصه و تیتروار این خدمات شامل موارد زیر میشوند:

  1. خدمات کابل کشی شبکه
  2. نصب شبکه وایرلس
  3. نصب و تنظیم رک شبکه
  4. نصب تجهیزات پسیو شبکه مانند سوئیچ، روتر و …
  5. نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه
  6. نصب سیستم های امنیتی
  7. نصب تجهیزات اتاق سرور شامل خنک کننده، تهویه هوا، اعلام و اطفاء حریق، کف پوش، دیوار پوش و سقف کاذب
  8. نصب سیستم احراز هویت هنگام ورود و خروج
  9. نصب سنسورها کنترلی به منظور نظارت شبکه در بخش های مختلف
  10. برقراری ارتباط بین بخش های مختلف
  11. تست و عیب یابی شبکه بعد از نصب اولیه

.

اکتیو شبکه

.

برای شروع به نصب نیاز به یک سری نرم افزار جهت ارائه سرویسهای مختلف است. این نوع خدمات در دسته خدمات اکتیو شبکه قرار میگیرند.

  1. نصب و پیکربندی سرورهای ویندوزی یا لینوکسی
  2. نصب و راه اندازی ویندوز سرور
  3. پیکربندی سوئیچ و روترهای سیسکو و میکروتیک
  4. نصب و راه اندازی سرویس های شبکه روی سرورهای مختلف مانند DNS ، DHCP و …
  5. نصب تجهیزات اکتیو شبکه
  6. نصب فایروال
  7. نصب نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه
  8. نصب نرم افزارهای امنیت شبکه
  9. نصب نرم افزارهای مدیریت و کنترل اینترنت و پهنای باند مصرفی
  10. نصب نرم افزارهای پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک
  11. نصب نرم افزارهای اتوماسیون اداری
  12. نصب سرویس های مجازی سازی سرور و کلاینت
  13. نصب سرویس های ارتباطی تحت شبکه
  14. نصب نرم افزارهای کاربردی شبکه

مزایای راه اندازی شبکه های کامپیوتری:

۱-کاهش هزینه‌های کسب و کار

۲-سهولت نقل مکان

۳-قابلیت اطمینان بالا

۴-استقرار سریع

۵-استفاده مشترک از منابع

۶-قابلیت توسعه

۷-بهبود امنیت

۸-صرفه‌جویی در زمان

مزایای استفاده از شبکه

کاربران یک شبکه کامپیوتری به جای استفاده از دیسک، CD یا حتی ایمیل برای به اشتراک گذاری داده یا فایل می‌توانند به راحتی فایل‌های خود را در قسمت مشترک ذخیره کنند تا دیگر کاربران موجود در شبکه به صورت سریع و ایمن به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. اشتراک و صرفه جویی در منابع شبکه‌های کامپیوتری تنها مختص به استفاده از کامپیوتر نمی‌باشد، شما می‌توانید از سخت افزارهای دیگری همچون چاپگر، پرینتر و لپ تاپ نیز در شبکه به اشتراک گذاری استفاده کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای شبکه های داخلی یا به طور کلی مزایای استفاده از شبکه پرداخته شده است:

ارتباط و در دسترس بودن اطلاعات

شبکه سازی به ویژه با دسترسی کامل به وب، راه‌های ارتباطی در گذشته که به راحتی امکان پذیر نبوده را ممکن می‌سازد. این شبکه‌ها دسترسی به حجم وسیعی از اطلاعات، فایل‌ها، پوشه‌ها و هر آنچه که به آنها نیاز دارید را با سرعتی باور نکردنی امکان پذیر می‌سازند. از این رو با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری دیگر زمان زیادی برای به اشتراک گذاری و دریافت اطلاعات اتلاف نخواهد شد.

افزایش راندمان هزینه

یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه، کاهش هزینه‌ها با استفاده از این شبکه‌ها است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این شبکه‌ها سخت افزارهای مختلف همچون چاپگر را به اشتراک بگذارید و از خرید چندین دستگاه جلوگیری نمایید. علاوه بر این شما به راحتی می‌توانید فایل‌های اصلی نرم افزارها، ویدیوها، عکس‌ها و کلیه مطالب را بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت با دیگر کارمندان به اشتراک بگذارید.

قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان به معنای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات است. به دلیل به وجود آمدن مشکلاتی همچون خرابی تجهیزات و غیره، ممکن است اطلاعات مهمی که در آن سیستم وجود دارد نیز از بین برود. از این رو با استفاده از مزایای شبکه ‌های داخلی شما می‌توانید اطلاعات مهم را در فایل اشتراک گذاری قرار دهید تا برای استفاده‌های بعدی قابل دسترسی باشد. البته در صورتی طراحی شبکه قبل از نصب و راه اندازی شبکه به خوبی انجام شده باشد.

صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای شبکه های داخلی ، صرفه جویی در زمان است. با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری دیگر نیازی به استفاده از دیسک، سی دی و دیگر موارد این چنینی نمی‌باشد. شما می توانید به راحتی با استفاده از این شبکه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن فایل‌ها و اطلاعات خود را برای دیگر کاربران ارسال نمایید. علاوه بر این با به اشتراک گذاری سخت افزارهایی همچون چاپگر می‌توانید به سرعت و بدون اتلاف زمان نیازهای خود را برطرف سازید و از رفتن به دفاتر فنی جلوگیری نمایید.

افزایش ظرفیت ذخیره‌ سازی

از آنجا که می‌خواهید اطلاعات، پرونده‌ها و منابع را برای سایر افراد به اشتراک بگذارید، باید اطمینان حاصل کنید که کلیه داده‌ها و محتواها به درستی در سیستم ذخیره می‌شوند. با استفاده از این فناوری شبکه، می‌توانید تمامی این کارها را بدون هیچ زحمتی انجام دهید، در حالی که تمام فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی را نیز در اختیار دارید.

گسترش شبکه‌های رایانه‌ای

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که کاربران در مورد استفاده از شبکه‌های یارانه‌ای می‌پرسند، این است که آیا در صورت گسترش کسب و کار می‌توان این شبکه‌ها را هم گسترش داد؟! در جواب باید گفت، با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری تقریبا می‌توانید در هر زمان واحدهای جدیدی را نیز اضافه کنید. با اضافه کردن حافظه خارجی و ویژگی‌های اضافی نیز به مرور زمان قادر به گسترش حافظه برای این کار نیز خواهید بود. گفتنی است که گسترش شبکه‌های رایانه‌ای یکی از پر طرفدارترین مزایای استفاده از شبکه می‌باشد.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا اشاره شد، مزایای استفاده از شبکه به پر سرعت و راحت‌تر شدن انتقال و به اشتراک گذاری اطلاعات کمک می کند، با این حال باید به خاطر داشته باشید که غالبا اتکا به این سیستم‌ها می‌تواند شما را در معرض خطرات خاصی نیز قرار دهد. فناوری و تکنولوژی هر روزه یک راه حل جدید را برای تسریع و افزایش ایمنی در شبکه‌ها معرفی می‌کنند و از این رو کسب و کارها را به سمت کاهش هزینه، افزایش بازدهی و از همه مهم‌تر افزایش امنیت سوق می‌دهد. بنابراین ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور خطرات استفاده از این شبکه‌ها نیز کاهش یابد و بر مزایای شبکه های داخلی افزوده شود.